Frumusetea Venetiei este incomparabila, intregul oras fiind o opera de arta, unde strazile principale sunt de fapt canale, iar peisajele par cu adevarat ireale. Pe plan turistic, Venetia este o mare putere, adica este un punct de atractie maxima atat pentru europeni, cat si pentru oamenii din intreaga lume. Este considerata o capitala culturala, o capitala a romantismului desavarsit si al senzualitatii. Gondolele care se plimba pe numeroasele canale, trecand pe langa cele mai frumoase obiective turistice dau un farmec desavarsit acestui oras lagunar. Datorita sarmului sau incontestabil, dar si importantei culturale, in anul 1979 intregul oras alaturi de laguna a fost declarat patrimoniu al umanitatii de catre UNESCO.
Frumusetea Venetiei este incomparabila, intregul oras fiind o opera de arta, unde strazile principale sunt de fapt canale, iar peisajele par cu adevarat ireale. Pe plan turistic, Venetia este o mare putere, adica este un punct de atractie maxima atat pentru europeni, cat si pentru oamenii din intreaga lume. Este considerata o capitala culturala, o capitala a romantismului desavarsit si al senzualitatii. Gondolele care se plimba pe numeroasele canale, trecand pe langa cele mai frumoase obiective turistice dau un farmec desavarsit acestui oras lagunar. Datorita sarmului sau incontestabil, dar si importantei culturale, in anul 1979 intregul oras alaturi de laguna a fost declarat patrimoniu al umanitatii de catre UNESCO.
Locuri de vizitat:
- Piata San Marco este cea mai mare atractie a Venetiei. Aerul sau idilic, fascinant, plin de grandoarea unei perioade de maretie a orasului este un factor de atractie. Porumbeii, cafenelele, turnurile, pavajul, oamenii, toate acestea se integreaza atat de bine in peisaj, incat dau impresia de unitate, dar si de o lume in continua miscare. Piata este considerata a fi una dintre cele mai frumoase din lume.
- Bazilica San Marco , cunoscuta si ca Domul din Venetia, este catedrala patriarhala a Venetiei. Este unul dintre cele mai bune exemple de arhitectura bizantina (sre forma de cruce bizantina incadrata de un patrat, este decorata cu o varietate de mozaicuri aurite)., fiind a reproducere aproape fidela a primei biserici bizantine - Biserica Sf. Apostoli ridicata de Justinian in Constantinopol in anul 1527. Interiorul este un amestec intre stilul bizantin si cel gotic. Bazilica se afla in Piata San Marco, ceea ce ii creste si mai mult atractivitatea. Este supranumita "Chiesa d'Oro" (Biserica de Aur). inaltarea bazilicii a pornit de la faptul ca negustorii venetieni au achizitionat in Secolul al IX-lea presupusele moaste ale Sf.Evanghelist Marcu - de aici si numele dat bazilicii si pietei. Limitele actualei bazilici au fost contutrate totusi in anul 1063, fiind sfiintita in 1094. Deasupra fiecarui brat al crucii se ridica cate un dom, bazilica dispunand in total de 5 domuri, unul in centru si celelalte deasupra fiecarui brat al crucii.
- Palatul Dogilor (Palazzo Ducale) este amplasat intre laguna si Catedrala San Marco, in Piata San Marco. In trecut, era locul de unde se conducea Republica Venetia. Este construit in stilul gotic-venetian, cu elemente arhitectonice renascentiste. Intre palat si inchisorile fondate in secolul al XVII-lea se intinde renumita "Punte a suspinelor". Interesante sunt si capitelurile dinspre chei, unde sunt sculptate elemente deosebite care reprezinta lunile anului, zodiacul, virtutiile si viciile. In curtea interioara veti fi intampinati de o succesiune de scari, galerii si bolti. Foarte interesante sunt "Scara Gigantilor", "Scara de aur".
- Marele Canal - dupa cum ii spune si numele, este cel mai mare dintre cele 177 de canale din Venetia. Are o lungime de 3,8 km lungime (de la laguna la bazinul San Marco), 30 - 90 m latime si o adancime medie de 5 km. Are forma literei "S" in oglinda. Aici se desfasoara cel mai mare trafic fluviatil. Casele de pe marginea lor au si importanta istorica, fiind construite intre sec al XIII-lea - al XVIII-lea. canalul este traversat de 3 poduri: Podul Rialto, Podul Academiei si Podul Scalzi. Este cea mai practicata ruta din interiorul orasului, turistii putand beneficia de o multime de condole pentru transportul acvatic.
- Podul Rialto este cel mai vechi pod din Venetia (1588 - 1591), construit deasupra celui mai larg canal - Marele Canal. Este inalt de 7,5 m si cuprinde 3 sensuri de mers. Pe mijloc se desfasoara sensul pentru comercianti, iar de-a lungul celor doua balustrade exista 2 sensuri pentru pietoni.
- Ca d'Oro este cea mai frumoasa constructie de pe malurile Marelui Canal. Este un castel construit in perioada 1428 - 1430 pentru dogii din familia Contarini. Fatada dinspre Marele Canal a fost construita in stilul gotic floral venetian.
- Palatul Grassi, cu o arhitectura clasica, se afla pe malul estic al Marelui Canal. A fost construit in perioada 1748 - 1772, fiind ultimul palat construit in oras inainte de invazia napoleniana. Interiorul este amenajat in stilul baroc, totul desfasurandu-se in jurul unei curti interioare mari. palatul este utilizat pentru diverse expozitii, dintre care expozitia lui Francois Pinault are un caracter general.
- Basilica Santa Maria Gloriosa dei Frari se afla in cartierul San Polo. Este un edificiu grandios (cea mai mare biserica din Venetia), construit in stil gotic italian.
- Manastirea San Giorgio de pe insula San Giorgio dateaza din secolul al X-lea. Are o pozitie panoramica, situata pe o insula inconjurata de canale renumite (Canale delle Giudecca, Canale della Grazia, canale di San Marco) si de laguna.
Zona inconjuratoare:
Burano este o alta insula din partea nordica a lagunei (la aproximativ 40 min fata de Venetia), constituindu-se intr-un sat pescaresc foarte diferit de ceea ce reprezinta Venetia. Aici veti gasi case cu un nivel vopsite diferit, in culori aprinse (galben, verde, mov, roz, albastru). Pe langa caracterul pitoresc al insulei, aici puteti vizita si Muzeul de Broderie, insula fiind cunoscuta pentru acest tip de activitate.
Murano este un loc de pelerinaj pentru iubitorii de suveniruri. Aici veti gasi o diversitate de obiecte confectionate din renumita Sticla de Murano. De asemenea, aici puteti vizita Biserica Santa Maria e San Donato.
Aqualandia este un parc de distractie acvatic, aflat in Lido Di Jasolo, in apropiere de Aeroportul Marco Polo. Tematica parcului reproduce peisajul caracteristic unei insule din Bazinul Caraibelor, o tamatica latino-americana in context european. Cu siguranta va va bine dispune si veti uita ca va aflati pe batranul continent european.
Lucruri de facut:
* Maifestari culturale: Cea mai importanta manifestare culturala este celebrul Carnaval de la Venetia, desfasurat la mijlocul lunii februarie (inaintea lasarii Postului Pastelui, cu 2 saptamani inainte de Miercurea Cenusie). Primul carnaval a avut loc in 1162, fiind singurul mod in care, pentru cateva ore, nu mai existau diferente intre clasele sociale din ecea perioada, fiecare fiind egal cu celalalt in spatele mastii. La inceput a avut si un caracter religios, insa cu timpul a devenit o traditie, un eveniment social. Mastile de la Venetia au devenit cunoscute in intreaga lume, cele mai cunoscute fiind Bauta, Moretta si Gnaca.
* Viata de noapte din Venetia incepe cu renumita "passeggiata" de-a lungul Riva degli Schiavioni. Traditia impune apoi servirea unui pahar de Prosecco (vin alb local) la unul dintre localurile disponibile. Zonele cu cea mai lunga "viata de noapte" sunt piata San Marco, Lido sau San Polo.
* Shopping: din Venetia puteti achizitiona produse traditionale, cum ar fi mastile, obiecte din sticla de Murano, carti si alte suveniruri.
Concluzie: "Splendoarea zilei ce m-a cuprins în acest vis, prospetimea, miscarea, optimismul ei, scânteierea soarelui în apã, cerul albastru, nu pot fi descrise în cuvinte. (...) Am privit la insulele încoronate cu domuri si turnuri magnifice. În vârful superbelor catedrale care rãsãreau parcã din mare, strãluceau în luminã cruci de aur. Plimbându-mã la marginea mãrii verzi, care se rostogolea în fata usii si umplea strãzile, am dat peste un loc de o neasemuitã frumusete si grandoare, pe lângã care toate celelalte pãreau neînsemnate si sterse. Acest loc era o spatioasa piazza, ancoratã, ca toate celelalte, în marea nesfârsitã. Pe pieptul ei larg se ridica un palat mai impunãtor si mai magnific în senectutea lui decât toate clãdirile lumii ..... De jur împrejurul acestui palat serpuiau coridoare boltite si galerii atât de suple, de parcã erau opera unor mâini vrãjite (...) Galeriile se întâlneau pânã la catedrala minunat împodobitã cu fanteziile infinit de bogate ale Rãsãritului. (…) În visul meu, am intrat în catedralã si am strãbãtut numeroasele-i arcade, traversându-i întreaga întindere. O constructie mãreatã, de vis, auritã, cu vechi mozaicuri, parfumatã de arome, întunecoasã de atâta fum si tãmâie, bogatã prin comorile ei de pietre si metale pretioase ce sclipeau printre barele de fier (...), luminatã de un curcubeu de vitralii (..), o constructie în întregime irealã, fantasticã, solemnã si de neînchipuit. Se fãcea apoi cã am intrat în vechiul palat, pãsind prin galeriile-i tacute si prin camerele de consiliu, în care cârmuitorii de odinioarã ai acestei stãpâne a apelor priveau severi din tablouri (…) Am visat apoi cã eram condus mai departe, în niste încãperi ciudate care comunicau cu o închisoare de lângã palat, separatã de aceasta printr-un pod mãret ce traversa o stradã îngustã: numele acestui pod fiind, în visul meu, Puntea Suspinelor. (...) În uimirea nesfârsitã stârnitã de acest vis atât de neobisnuit (...) am simtit prea putin trecerea timpului (…) iar barca mea, purtatã de ape, rãtãcea pe strãzi. Uneori, coborând la portile catedralelor sau ale palatelor mari, hoinãream din încãpere în încãpere, din naos în naos, prin labirinturile de altare bogate, monumente vechi, prin apartamente ... Apoi, coborând niste scãri de marmurã, pânã într-un loc unde apa susurã si se scurgea încet pe trepte, m-am întors din nou în barcã si mi-am continuat drumul în vis. Am vâslit de-a lungul unor ulite înguste..., am trecut pe lângã cheiuri si terase..., am trecut pe sub poduri, pe lângã grãdini, constructii de o arhitecturã impunãtoare - gotico-sarazinã - abundând în tot felul de fantezii din toate epocile si tãrile. (...) Noaptea mi-am imaginat cã întinsa piazza era inundatã toatã în luminã si cã arcadele erau întesate cu oameni împrãstiati apoi în splendidele cafenele din jurul pietii .... ... De atunci, m-am gândit de nenumãrate ori la acest ciudat vis pe apã, întrebându-mã dacã orasul se mai aflã încã acolo si dacã numele lui nu cumva era VENETIA." (Charles Dickens - "Impresii din Italia").
Localizare: Venetia este situata in partea de nord est a Italiei, in regiunea Veneto, provincia Venetia. Se afla amplasata intr-o laguna (Laguna Venetiana care se intinde din Sile - N si pana in Brenta - S, care comunica cu Marea Mediterana prin 3 guri de admisie: Lido, Malamocco si Chioggia), pe 118 insulite despartite de 177 canale. se afla la o distanta de 176 km fata de Milano, 352 fata de Roma, 102 fata de Trieste si la 167 fata de Bologna.
Importanta localitatii: Venetia a avut un rol foarte important de-a lungul timpului, mai ales in Evul Mediu, fiind un oras-stat, condus de doge. A fost o mare putere comerciala, atat in bazinul Marii Mediterane, cat si in Orient, unde a devenit foarte cunoscuta datorita lui Marco Polo. In secolul al XVIII-lea Orasul a devenit foarte important pe plen cultural, avand o mare influenta in domeniul artelor, arhitecturii si literaturii din acea perioada. Intre 1798 - 1866 Venetia a fost sub stapanire austriaca ("Provincia Veneta a Imperiului Austriac"), iar de atunci este in componenta Italiei.
Orasul este impartit in 6 cartiere: Dorsoduro, Santa croce, San Polo, San Marco, Cannaregio si Castello.
Climat si sezon propice: Clima este temperata, cu influente mediteraneene, care aduc fie temperaturi caniculare, fie ploi torentiale. o alta caracteristica sunt vanturile puternice - Bora (care bate dinspre Alpii Dinarici) si Sirocco (prin canalizarea circulatiei aerului dintre Muntii Apenini si Alpii Dinarici).
Infrastructura: Cai de acces: Cu avionul: Aeroportul International Venice Marco Polo (situat in partea continentala), opereaza curse din mai multe tari, printre care si Romania, cu plecare din Bucuresti Otopeni si din Timisoara. Cu masina: Dinspre Austria - E55, apoi A57 direct pana la laguna; dinspre interiorul Italiei - E70, apoi A57 direct pana la laguna. De la laguna se urmeaza SR11 chiar pana in interiorul orasului. Cu trenul: accesul feroviar se poate realiza pana in Gara Venetia St. Lucia. Cu vaporul/ferryboatul: prin portul Alilaguna Giarrdinetti Reali di San Marco. In interiorul orasului: trebuie avut in vedere faptul ca orasul este strabatut de 177 de canale si de 354 de poduri, iar cel mai bun mijloc de transport intern sunt gondolele, deoarece strazile Venetiei sunt alcatuite din ape.
20 de ani de experienta si expertiza in serviciile de vacanta personalizate.
Newsletter saptamanal!